Identificatie

Bedrijfsnaam: Rik Vandeweghe
Commerciele naam: Riks Koffie en Thee (www.rikskoffieenthee.be)
Adres: Ten Briele 14/8, 8200 Sint Michiels-Brugge
Ondernemingsnummer BE 0518 679 487
Telefoon: +32 (0) 476 21 56 81
E-mail: rikvandeweghe@skynet.be

Algemeen

De e-commerce website van Rik Vandeweghe, een eenmanszaak met maatschappelijke zetel te Sint Michiels-Brugge, Ten Briele 14/8, met ondernemingsnummer BE 0518 679 487, hierna ‘Riks Koffie en Thee’ genaamd, biedt haar klanten de mogelijkheid om producten uit haar webwinkel online aan te kopen.
Onderhavige Algemene Voorwaarden (“voorwaarden”) zijn van toepassing op elke bestelling die geplaatst wordt door een bezoeker van deze e-commerce website (“klant”). Het plaatsen van een bestelling via de webwinkel van ‘rikskoffieenthee.be’ houdt in dat de klant deze voorwaarden geraadpleegd heeft en de toepasselijkheid van deze voorwaarden uitdrukkelijk aanvaardt, met uitsluiting van alle andere voorwaarden. Bijkomende voorwaarden van de klant worden uitgesloten, behoudens wanneer deze voorafgaandelijk, schriftelijk en uitdrukkelijk door de zaakvoerder Rik Vandeweghe aanvaard zijn.

Prijzen

Alle vermelde prijzen zijn uitgedrukt in EURO, steeds inclusief BTW en alle andere verplicht door de klant te dragen taksen of belastingen.
Indien leverings-, reservatie- of administratieve kosten worden aangerekend, wordt dit apart vermeld. Online bestelde artikelen worden door Riks Koffie en Thee verzonden, ophalen ter plaatse is niet mogelijk. Voor deze verzending worden kosten aangerekend. Deze worden vermeld in het check-out-proces.
De opgave van prijs slaat uitsluitend op de artikelen zoals het woordelijk wordt omschreven. De bijhorende foto’s zijn decoratief bedoeld en kunnen elementen bevatten die niet in de prijs zijn inbegrepen.

Aanbod

Ondanks het feit dat de e-commerce website en online winkel met de grootst mogelijke zorg worden samengesteld, is het toch mogelijk dat de aangeboden informatie onvolledig is, materiële fouten bevat, of niet up-to-date is. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden Riks Koffie en Thee niet. Rik Koffie en Thee is wat de juistheid en volledigheid van de aangeboden informatie slechts gehouden tot een middelenverbintenis. Riks Koffie en Thee is in geen geval aansprakelijk ingeval van materiële fouten, zet- of drukfouten.
Wanneer de klant specifieke vragen heeft over beschikbaarheid, leveringstermijn of leveringswijze, verzoeken wij de klant, om vooraf, contact op te nemen met Rik Vandeweghe.
Het aanbod geldt steeds zolang de voorraad strekt en kan te allen tijde worden aangepast of ingetrokken door Riks Koffie en Thee . Riks Koffie en Thee kan niet aansprakelijk gesteld worden voor het niet beschikbaar zijn van een product. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.

Online aankopen

De bestelprocedure verloopt als volgt: de klant plaatst artikelen in zijn/haar winkelwagen, daarna klikt de klant door naar ’doorgaan naar afrekenen’ waar een overzicht van de winkelwagen wordt getoond. Vervolgens dient de klant zijn/haar klantengegevens in te vullen. Daarna kiest de klant de betaaloptie. Tenslotte accepteert de klant de algemene voorwaarden (dit document) en wordt het verkoopcontract gesloten. De bevestiging gebeurt via het e-mailadres dat de klant opgeeft.

Betalen gebeurt via de betaalopties aangeboden op rikskoffieenthee.be: met Bancontact, Visa of MasterCard (over de interface van CCV Pay).

Na ontvangst van de betaling worden de bestelde producten verzonden.

Riks Koffie en Thee is gerechtigd een bestelling te weigeren ingevolge een ernstige tekortkoming van de klant met betrekking tot bestellingen waarbij de klant betrokken is.

Levering

Producten besteld via deze webwinkel worden voorlopig enkel geleverd in België. De levering gebeurt door Bpost (of een andere pakjesdienst) en hiervoor betaalt de klant bijkomende kosten, zoals vermeld in de bestelprocedure. Vanaf een bedrag van 60 € worden geen verzendkosten in rekening gebracht.

Als je je leveringsvoorkeuren hebt ingesteld, zal je pakje geleverd worden volgens je voorkeur (in een Afhaalpunt of Pakjesautomaat, op een veilige plaats, bij je buur).

Heb je je leveringsvoorkeuren nog niet ingesteld, dan steekt je postbode een afwezigheidsbericht in je brievenbus. Je pakje is dan nog niet meteen beschikbaar. Je ontvangt nog een e-mail wanneer je je pakje kan afhalen in het Afhaalpunt. Met het afwezigheidsbericht kan jij of iemand anders je pakje binnen de 14 kalenderdagen afhalen in het Afhaalpunt vermeld op het afwezigheidsbericht.

De beoogde leveringstermijn is 1 tot 10 werkdagen. Deze door ons vooropgestelde leveringstermijn is louter indicatief. Riks Koffie en Thee kan niet aansprakelijk gesteld worden voor, bij het transport, opgelopen vertragingen.

Wanneer een geretourneerde zending opnieuw verzonden moet worden, dan is de verkoper genoodzaakt hiervoor de verzendkosten in rekening te brengen.

Overeenkomstig de wet “kopen op afstand” bedraagt de maximale levertijd dertig dagen, tenzij anders overeengekomen. Indien deze leveringsperiode niet haalbaar is, dient Riks Koffie en Thee de klant hiervan tijdig te verwittigen en heeft de klant het recht de bestelling, zonder bijkomende kosten, te annuleren. Eventueel reeds betaalde bedragen worden in dat geval terugbetaald.

Overeenkomstig de wet “verkoop op afstand” is Riks Koffie en Thee als verzender verantwoordelijk voor de zending tot op het moment van de levering. Op het moment dat jouw pakket verzonden wordt, ontvang je van ons een e-mail. Contacteer ons indien je jouw zending niet, binnen de termijn van 7 werkdagen na ontvangst van de verzendingsmail, hebt ontvangen.

Aansprakelijkheid bij verlies of transportschade

Wij controleren onze artikelen voor we ze versturen en zorgen voor een degelijke verpakking. De klant verbindt er zich toe de bestelling bij levering te controleren. Aanvaard nooit verpakkingen die duidelijk beschadigd zijn bij het transport en controleer jouw zending onmiddellijk bij ontvangst. Riks Koffie en Thee controleert iedere zending voor ze de deur uitgaat. Elke zichtbare beschadiging en/of kwalitatieve tekortkoming van een product of andere tekortkoming bij de levering, moeten door de klant onverwijld gemeld worden aan Rik Vandeweghe. Dit kan via email, liefst met een foto van het beschadigde artikel erbij. Gooi nooit de postverpakking weg voor u heeft vastgesteld dat uw bestelling in goede staat is. Retourzendingen dienen altijd in overleg te verlopen, stuur dus ook nooit een zending op eigen initiatief terug naar ons. De bepaling van dit artikel geldt enkel voor klanten die in hun hoedanigheid van consument artikelen online aankopen bij Riks Koffie en Thee.

Het risico wegens verlies of beschadiging gaat over op de klant vanaf het moment dat hij/zij (of een door hem aangewezen derde partij, die niet de vervoerder is) de goederen fysiek in bezit heeft gekregen.

Herroepingsrecht – Klacht

Ben je niet tevreden over je aankoop, dan heb je de mogelijkheid om, zonder opgave van reden, die aankoop te herroepen en ons het artikel terug te bezorgen. Je dient er ons, binnen 14 werkdagen na levering van het product, schriftelijk (via e-mail) van op de hoogte te brengen dat je de aankoop wil herroepen.
Het artikel moet in de originele verpakking terugbezorgd worden, in onbeschadigde en ongebruikte toestand en voldoende gefrankeerd, met vermelding van het ordernummer. Retourzendingen gebeuren op eigen kosten en eigen risico van de klant. Niet aangemelde retourzendingen zullen niet worden gecrediteerd.
Artikelen die ons worden terugbezorgd onder de voorwaarden zoals hierboven beschreven, worden binnen een termijn van tien dagen na terugbezorging door ons terugbetaald. Je ontvangt dus de volledige aankoopprijs, inclusief de bij aankoop betaalde verzendingskosten. Betreft het een artikel dat verkeerdelijk werd geleverd door Riks koffie en Thee, dan nemen wij alle kosten voor terugzending wel op ons.
Wij behouden ons het recht voor retourzendingen te weigeren bij het vermoeden dat de artikelen reeds werden gebruikt of bij vermoeden van schade aangebracht door schuld anders dan door Riks Koffie en Thee.

Het recht van retour geldt evenwel niet voor voedingsmiddelen zoals koffie en thee. Gezien de aard van het product ben je, omwille van hygiënische redenen, niet in de mogelijkheid de aankoop van koffie en thee te herroepen en ons de voedingsmiddelen terug te bezorgen.

Indien je een klacht hebt, stuur dan gerust een e-mail naar rikvandeweghe@skynet.be. Iedere klacht wordt serieus behandeld, waarbij we samen tot een voldoeninggevende oplossing trachten te komen.

Eigendoms- en auteursrecht

Riks Koffie en Thee blijft volledig eigenaar van een verkocht artikel tot het moment waarop de koopprijs volledig is voldaan.

Alle rechten van intellectuele eigendom betreffende de producten en afbeeldingen hiervan liggen bij Riks Koffie en Thee. Kopiëren, verspreiden en elk ander gebruik van deze materialen is niet toegestaan zonder schriftelijke toestemming van Rik Vandeweghe, behoudens en slechts voor zover anders bepaald in regelingen van dwingend recht (zoals citaatrecht), tenzij bij specifieke materialen anders aangegeven is.

Toepasselijk recht

Op alle overeenkomsten tussen Riks Koffie en Thee en de klant is het Belgisch recht van toepassing. Bij eventuele geschillen zijn uitsluitend de rechtbanken te Brugge bevoegd.